Řízení auta v USA

Chystáte se na trip do USA? Pak určitě počítáte s půjčením auta, neboť v Americe jiné způsoby přepravy moc nefrčí.

Půjčení auta

V USA se setkáte především s autopůjčovnou Avis, Enterprise a Hertz. Tyto společnosti mají celoamerické pokrytí, což s sebou přináší 2 výhody:

  1. Vrácení auta v jiném místě, než ve kterém jste si jej půjčili, ale bývá to za příplatek.
  2. Servis pro neočekávané události. Nemusí se vám hned něco stát, ale auto, byť se vždy jedná o nová či zánovní vozidla, může mít nějaký problém. Malé lokální autopůjčovny vám těžko nějak pomohou a navíc určitě nebudou mít v autoparku nové a zánovní vozy.

Než vyrazíte, rezervujte si vůz přes webové stránky vybrané společnosti. Poté totiž již jen přijdete k přepážce a můžete vyrazit na svůj trip snů.

Počítejte s tím, že po vás budou chtít řidičský průkaz, ať už u přepážky, u výjezdu z garáží apod. Vždy nám stačil český řidičský průkaz, ale pro jistotu jsme s sebou měli vystavený i mezinárodní řidičský průkaz, který s prominutím vypadá jak cár papíru.

Vždy nám stačil klasický český řidičský průkaz.

K půjčení auta potřebujete mít kreditní kartu, opakuji kreditní, nikoliv debetní, kterou má v České republice 99 % obyvatel.

K půjčení auta potřebujete kreditní kartu.

Pokud byste k půjčení auta využili kreditní kartu někoho jiného než řidiče auta, můžete se setkat s výrazně vyšší denní sazbou za půjčení vozu. Nám za to chtěli naúčtovat příplatek $10 za den.

Pokud vám není 25 let, budete platit přirážku. Je to tím, že mladí řidiči jsou rizikovější než starší. Takže pokud někdo z posádky má minimálně 25 let, je lepší, aby na něj bylo auto napsáno a také i řídil.

Lidé mladší 25 let mají vyšší denní sazbu půjčovného.

Při půjčení auta musíte také definovat, kdo bude řidičem. Automaticky se počítá s tím, že jím bude ten, kdo si auto půjčuje. Pokud byste v půjčovně chtěli uvést i dalšího řidiče, pak se opět setkáte s příplatkem, neboť 2 řidiči = 2 pojistky, jelikož v USA se nepojišťuje auto, ale řidič, což je další velký rozdíl oproti ČR.

V USA není pojištění vedeno na auto, ale na řidiče.

Nedivte se, když vám řeknou, že auto stojí na parkovacím místě číslo XY a klíče jsou v autě. I taková pro ČR nepředstavitelná situace v USA může nastat. Ale většinou dostanete klíče u přepážky.

Připravte se na automat

Připravte se také na to, že v USA jezdí pouze vozy s automatickou převodovkou, takže pokud jste takové auto nikdy neřídili, je dobré si to ještě v ČR vyzkoušet. Aby například spolujezdec nerozbil čelní sklo svou hlavou, když si spletete brzdu se spojkou, která logicky v těchto autech není. A to se jedná o skutečný příběh z mého blízkého okolí…

Půjčené auto nemusí mít ruční brzdu, ale můžete se setkat s nožní brzdou, která je umístěna pod palubovkou u levé nohy a vypadá jako další (menší) pedál.

Auto má problém, co teď?

Ne vždy jde vše podle plánu a může se s autem něco stát – přestane fungovat klimatizace či topení apod. My jsme například vyfasovali vozidlo Nissan Altima s vybitou baterií v klíčích. U starších typů aut se nejedná o problém, ale když auto startuje na základě tlačítka, k čemuž potřebuje signál od klíče „Jsem tady, můžeš startovat“, pak to velký problém je. Nejenže jsme nemohli používat bezklíčové otevírání dveří, ale především častokrát nešlo napoprvé nastartovat a při jízdě jsme poslouchali nářky automobilu, že nemá klíče.

To se ovšem velmi rychle vyřeší, pokud auto máte půjčené z půjčovny s celoamerickým pokrytím. Zajedete do nejbližší pobočky, nejlépe s plnou nádrží, jinak budete doplácet palivo, popíšete problém a po vypsání papírů dostanete nový automobil. Často na tom můžete vydělat, neboť nám vždy přidělili auto z vyšší kategorie. Je lepší zajet do půjčovny na letišti, kde mají větší autopark.

Vrácení auta do půjčovny

Automobil, který vracíte do půjčovny, nemusíte umývat, čistit ani vysávat, pokud se jedná o běžnou špínu.

Zároveň je dobré při vrácení dotankovat nádrž do plné, neboť pokud byste to neudělali, museli byste palivo zaplatit dle jejich sazebníku i s přirážkou za službu dotankování. Druhou možností je předplatit si palivo přímo při rezervaci auta, díky čemuž pak můžete vrátit auto s prázdnou nádrží a oni ho za fixní a předem známou cenu dotankují.

Tankování v USA

Na menší nuance narazíte i při návštěvě čerpacích stanic. Při naší první návštěvě USA v roce 2014 jsme měli problém s tím, že jsme měli pouze debetní karty, které nám nechtěli obchodníci brát. Ale tentokrát v roce 2019 jsme se v jednom případě setkali i s tím, že nám nechtěli přijmout kreditní kartu s tím, že akceptují pouze debetní karty.

Čerpací stanice často stanovují 2 ceny za galon paliva – v hotovosti je levnější než při platbě kartou.

Největší rozdíl ovšem tkví v tom, že při příjezdu na čerpací stanici musíte nejprve zaplatit, buďto v hotovosti (často za lepší cenu než bezhotovostně) nebo platební kartou. Tu nejprve vložíte do stojanu a počkáte na její akceptaci. Pokud ji automat autorizuje, máte vyhráno. Zmáčknete tlačítko příslušného paliva (často jen benzín s různými oktanovými hodnotami), vezmete si hadici a můžete začít tankovat palivo za jakou sumu uznáte za vhodné. Avšak pokud automat kartu neautorizuje, napíše vám, že musíte jít za obsluhou (často ve tvaru See cashier). Obsluze pak musíte sdělit, za jakou maximální hodnotu chcete natankovat, např. za $20, a na tuto hodnotu si obchodník na kartě vytvoří blokaci. Pokud nedotankujete do této výše, strhnou vám nižší (skutečnou) hodnotu, ale pokud byste potřebovali natankovat ještě víc, automat vás již nepustí.

Uvedené ceny jsou vždy bez daně, neboť v USA se daň připočítává až při platbě.

Uvedené ceny jsou bez daně.

Pokud možno se vyhněte tankování paliva v národních parcích, kde jsou ceny přemrštěné. Jakmile vyjedete z parku ven a nezastavíte hned na první čerpací stanici, ceny benzínu budou výrazně nižší.

Na čerpacích stanicích v národních parcích jsou ceny benzínu výrazně vyšší.

V USA také musíte počítat s tím, že můžete jet klidně 200 mil a nemusíte nikde čerpací stanici, obydlí či jiné auto potkat. Je tam hodně pustin, takže pokud víte, že do nějaké takové vyrážíte, dotankujte si nádrž, případně si pořiďte kanystr s palivem.

Dále se nelekněte zjevu čerpacích stanic. Často to jsou spousty let staré ošklivé budovy, které ani nevypadají, že jsou funkční. Ve městech se setkáte s čerpacími stanicemi, které vypadají lépe, ale do českých řetězcových čerpacích stanic s mnoha dodatečnými službami to má hodně daleko.

V Americe se rovněž neřeší směr příjezdu na čerpací stanici, takže auta si ke stojanům najíždí, jak se jim to zrovna hodí.

Parkování

V národních parcích se nemusíte bát, že by se za parkování platilo. Nicméně jednou jsme se s placeným parkováním v národním parku setkali (v národním parku Sequoia u stezky Trail of 100 Giants).

Co se týče parkování ve městech, tam je to velký problém. Parkování je často časově omezené a celodenní parkovné bývá drahé. Na druhou stranu první dvě hodiny parkování bývají obvykle zdarma, což často může stačit.

K hledání vhodného parkování je nejlepší využít doporučení zkušených cestovatelů nebo použít webové stránky města či specializované webové portály (Parking Panda, Best Parking, Park Me aj.).

Na velkokapacitních parkovištích bývají centralizované platební automaty, ale při parkování v centru se můžete setkat s tím, že každé parkovací místo má svůj automat, kde lze zaplatit pouze kartou. Když je parkovné zaplacené, automat svítí zeleně. V České republice se takto platí parkovné například v Benešově. To znamená, že nesmíte zaparkovat jak se vám to zlíbí, ale musíte dodržet vyhrazený prostor.

Vyhněte se také parkování na autobusových zastávkách, které nemusí být na první pohled patrné. Na obrázku výše je vyznačena pouze červeně zmalovaným patníkem. Cedulka, že se jedná o zastávku, nebyla příliš viditelná.

Doprava v USA

Nejdůležitější je ovšem znát rozdíly v dopravě, z kterých byste na místě byli velmi překvapení.

Podoba dopravních značek

V Evropě na dopravní značení používáme jednotnou vizuální podobu. Toho se ale v Americe nedočkáte. Pokud tedy neumíte alespoň základy angličtiny, pak pro vás bude řízení auta obtížné, neboť zde mají většinu dopravních značek v psané formě. Výjimkou je například značka Stůj, dej přednost v jízdě; Zákaz vjezdu všech vozidel; Nebezpečí smyku, Zvěř, směrové značky aj. a výjimečně se také setkáte se značkou Vedlejší silnice.

Problémem ovšem je, že Američani jsou v této oblasti značně kreativní a nemají jednotné vizuální ani psané dopravní značky. Takže v každé oblasti mohou značky vypadat jinak a mohou tam být informace popsány odlišně.

Stopky ze všech směrů

Kruhových objezdů v USA naleznete jen velmi málo. Místo toho mají takzvané All way STOP, to znamená stopky ze všech směrů. Pokud se jedná o tento druh křižovatky, je to pod stopkou vždy napsáno (All Way, 4-Way). Zde je důležité vědět, že první jede ten, kdo na křižovatku dojel jako první, druhý ten, kdo dojel jako druhý atd., takže se tu neuplatňuje české pravidlo přednosti zprava.

Pokud to není nutné, Američané na těchto stopkách nezastavují jako my v ČR, kdy musíme vozidlo opravdu zastavit, ale jen přibržďují.

Pokud pod dopravní značkou STOP není dodatková tabule, že se jedná o křižovatku se stopkami ze všech směrů, pak se jedná o běžnou stopku, kterou známe z České republiky, kdy dáváme ostatním vozidlům přednost.

2 typy kruhových objezdů

V USA se ve velmi malé míře nacházejí také kruhové objezdy. Bohužel je opět nemají sjednocené, takže na některých mají přednost vozidla jedoucí na kruhovém objezdu, zatímco na druhém typu se dodržuje přednost zprava.

Odbočení doprava na červenou

Pravidlo, které by potěšilo kdejakého řidiče v ČR. V USA je možné na světelné křižovatce odbočovat doprava na červenou, pokud tam není výslovně napsáno No turn on red, tedy že to není možné. Ale pozor, pokud svítí červená, musíte zastavit jako na STOP a dát přednost autům jedoucím na zelenou. Ne že tam někomu vjedete.

Rychlost

Rychlost se měří v mílích za hodinu (MPH). 1 míle je 1,61 km.

Američani vůbec nedodržují maximální povolenou rychlost. I když jsme jezdili o 5 mil/hod rychleji než dovolovalo dopravní značení, vždy jsme byli nejpomalejším vozidlem na silnici, pokud se tedy nejednalo o serpentinu. Tím, že většina silnic je rovná jak prkno, asi si nejsou jistí svým umem v klikatých cestách, které jsou v ČR běžné.

Semafory

Semafory jsou v USA vždy až za křižovatkou, aby na ně bylo lépe vidět. Takže pozor na včasné zastavení, ať neskončíte uprostřed křižovatky.

Další odlišností je, že z červené na semaforu rovnou bliká zelená, zatímco v opačném chodu se jedná o námi známou symfonii barev – zelená – oranžová – červená.

Pokud na semaforech bliká červená, pak se musíte chovat jako by se jednalo o situaci se stopkami ze všech směrů (All Way STOP).

Předjíždění na víceproudových cestách

Další super věc, na kterou si rychle zvyknete. V Americe nemusíte na víceproudové silnici předjíždět vozidla pouze zleva, ale odkudkoliv. To znamená, že je jedno, v jakém pruhu jedete, přičemž se můžete setkat klidně i s 8 pruhy v jednom směru. O to větší pozor si musíte dávat při přejezdech mezi pruhy. Pokud vám navigace říká, že se máte držet vpravo, je dobré se začít řadit vpravo včas v případě hustější dopravy.

Jedinou výjimkou jsou silnice se 2 pruhy, kde bývá psané doporučení, aby se vozidla držela vpravo, pokud nepředjíždí.

Oddělení protisměru

V ČR slouží žluté značení na silnici buďto pro dočasnou změnu dopravní situace nebo pro nemožnost zastavení v této části silnice. Nicméně v USA slouží žluté čáry k oddělení protisměru, z čehož je jednoznačně patrné, zda se nacházíte v jednosměrce nebo ne. Buďto tedy máte žlutou čáru uprostřed silnice nebo na levém kraji v případě jednosměrné silnice.

Signalizace odbočování

V Americe jsou často pro blinkry vozidel využita brzdová světla. Takže neočekávejte oranžovou signalizaci odbočení, ale počítejte s tím, že auta blikají červeně, což není vždy jasně patrné.

Spotřeba automobilu

V České republice máme litry, zatímco v USA jsou galony (1 galon = 3,7854 litru). Rozdíl oproti USA je také v tom, že při otázce na vzdálenost vám neřeknou počet jednotek v mílích (my jsme zvyklí na kilometry), ale v čase. Když se tedy zeptáte, jak daleko to někam je, typicky dostanete odpověď v hodinách nebo minutách, nikoliv v mílích.

Proto ve vozidle budete očekávat co nejvyšší hodnotu spotřeby paliva, protože vozidlo bude spotřebu uvádět v galonech na míli (Miles per Gallon = MPG). Tedy čím větší číslo, tím lépe = čím více mílí na galon ujedete, tím nižší máte spotřebu.

Denní svícení a bezpečnostní pásy

Ve většině států není nutné přes den svítit, ale nová auta již mají obvykle zabudované denní svícení. Osobně bych raději svítila pořád, neboť jsou místa, kde je to přikázané dopravním značením, takže se vyhnete případným situacím, kdy policii vysvětlujete, že jste značku přehlédli.

Práce na silnici

Na mnoha místech se setkáte se značkou ROAD WORK AHEAD, WORK ZONE, BE PREPARED TO STOP apod., nicméně ne vždy se tam pak práce na silnici vyskytují. Často jsou značky umístěné velmi brzo (několik mil) před staveništěm.

U nás je běžné, že jednosměrný provoz přes staveniště řídí semafor, ale v USA tomu tak není. Vždy tam jsou lidé (nebo alespoň my jsme se nikdy se semaforem nesetkali), kteří drží značku STOP nebo SLOW. Na STOP logicky musíte stát, zatímco SLOW znamená, že můžete pomalu jet. Můžete se také setkat s tím, že vás staveništěm provede auto zvané Pilot Car, které musíte následovat a nesmíte jej předjet.

Školní autobusy

Nikdy se nesnažte předjet stojící školní autobus. Je to trestáno přísnými pokutami.

Pouštění rychlejších vozidel

Na jednoproudových cestách se často nachází něco jako odpočívadla označovaná jako Turnout nebo Pullout. Mohou být vyasfaltovaná nebo prašná. Ty slouží k tomu, aby sem pomalé vozidlo najelo a pustilo všechna rychlejší vozidla za sebou. Věřte nebo ne, opravdu to tam funguje, takže to dělejte také, ať nejste za blbce.

Pomalá vozidla

Pomalá vozidla jezdí s dvojblinkry. Netýká se to jen kamionů, pokud jede pomalu i osobní auto, pak bliká i ono.

Objíždění cyklistů

Zapomeňte na objíždění cyklistů á la český bezohledný řidič, který cyklistu mine 2 cm od řidítek. Američani jsou zvyklí cyklisty objíždět velkým obloukem, nejčastěji druhým pruhem či pruhem v protisměru v případě jednoproudové silnice.

Pouštění chodců

Opět pro českého řidiče nezvyklá věc. Chodce všichni vždy automaticky pouští.

Státní poznávací značky

U nás je běžné mít SPZ v přední i zadní části vozu. V USA je v některých státech povinná pouze vzadu, ale pokud jste všímaví, pak zjistíte, že je asi vůbec neřeší, neboť často tam mají jen obecné věci typu logo Lamborghini, obrázek diamantu apod.

Zvýhodnění auta s více cestujícími

Pokud vás v autě jede víc než 1 člověk, pak v případě husté dopravy hledejte slovo CARPOOL nebo obrázek kosočtverce. Takhle jsou označeny pruhy, ve kterých mohou jet pouze vozidla obsazená alespoň 2 lidmi.

Dopravní nehody v USA

Po pravdě řečeno, i když Američani překračují povolené rychlosti a celkově moc předpisy nedodržují, dopravních nehod potkáte jen velmi málo. Avšak je důležité vědět, že v případě malých dopravních nehod (minor crash), u kterých nedošlo ke zranění, musíte auto co nejrychleji odstavit na kraj mimo vozovku tak, abyste nepřekáželi ostatním. Takže prosím zapomeňte na blokování silnic při každém oděrku auta.

Oddělující se protisměry

V USA se setkáte také se situací, kdy se váš směr oddělí od druhého. Tím, že mají dostatek prostoru, nemusí se mořit se zdoláváním překážek a holt druhý pruh silnice postaví o kus dále. Je to příjemné, jelikož vás žádné auto neoslňuje a také ani neohrožuje.

Absence svodidel

Kdo se lépe cítí se svodidly, toho USA zklame. Plechová svodidla na dřevěných kůlech jsou výjimečnou záležitostí.

Slovní dopravní značení

Jak už bylo zmíněno výše, bohužel se musíte trošku poprat s angličtinou. Níže je jen pár slovních dopravních značení, které jsme si zapamatovali, ale jsem přesvědčená, že vám budou stačit.

Kdo má zájem nastudovat veškeré značené, může navštívit stránky U.S. Department of Transportation.

DO NOT PASS – Zákaz předjíždění.

PASS WITH CARE – Předjížděj opatrně.

PASSING LANE AHEAD – Za chvíli bude k dispozici pruh pro předjíždění.

PASSING LANE XY MILE – Za XY mil bude k dispozici pruh pro předjíždění.

SPEED LIMIT XY – Maximální povolená rychlost je XY.

MAXIMUM SPEED XY – Maximální povolená rychlost je XY.

XY ZONE AHEAD – Za chvíli následuje zóna s XY rychlostním limitem.

REDUCED SPEED XY – Zóna s omezenou rychlostí na XY.

REDUCED SPEED AHEAD – Dále se bude nacházet zóna s omezenou rychlostí.

REDUCED SPEED AREA – Zóna s omezenou rychlostí.

BUS LANE AHEAD – Za chvíli bude k dispozici pruh pro autobusy

H = Hospital – Nemocnice.

NO TURN ON RED – Nesmíte odbočit vpravo na červenou na semaforu.

RAIL ROAD CROSSING – Železniční přejezd.

R x R = RAIL ROAD – Železniční přejezd.

DO NOT STOP ON TRACKS – Nesmíte zastavit na kolejích.

NO TRAIN HORN – Železniční přejezd, na kterém vlak netroubí, když daným místem projíždí.

SCHOOL XING – Děti přecházející silnici.

PED XING nebo PEDS XING = PEDESTRIAN CROSSING – Přechod pro chodce.

NO STOPPING ANYTIME – Zákaz zastavení (více informací).

NO STANDING ANYTIME – Můžete zastavit z důvodu vyzvednutí nebo vysazení spolujezdce, ale nic jiného.

NO PARKING ANYTIME – Můžete tu zastavit z důvodu vyzvedávání či vysazování lidí i věcí, ale nesmíte auto ani na chvíli opustit. Může mít dodatkovou tabuli, která říká kdy zákaz platí.

WRONG WAY – Zákaz vjezdu všech vozidel, doslovně špatná cesta. Toto značení často doplňuje klasickou pro nás známou vizuální podobu značky.

ONE WAY – Jednosměrka.

RIGHT LANE MUST TURN RIGHT – Pravý pruh musí odbočit doprava.

RIGHT TURN ONLY – Označení pruhu, který odbočuje pouze doprava.

RIGHT LANE ENDS – Pravý pruh končí.

RIGHT LANE MUST EXIT – Pravý pruh musí sjet z dálnice, neboť pruh dále nepokračuje.

RIGHT LANE EXISTS AHEAD – Pravý pruh dále existuje.

STAY IN LANE – Zůstaň v pruhu, ve kterém jedeš.

KEEP RIGHT EXCEPT TO PASS – Držte se v pravém pruhu kromě doby, kdy předjíždíte.

KEEP RIGHT – Odboč vpravo.

DETOUR – Objížďka.

BEGIN FREEWAY – Začíná Freeway, což je víceproudová silnice, obdoba dálnice.

END FREEWAY – Končí Freeway.

THRU TRAFFIC MERGE LEFT – Pokud oblastí chcete projet, držte se vlevo.

ROAD WORK AHEAD – Práce na silnici před vámi.

WORK ZONE – Zóna prací na silnici.

SLOW – Jeďte pomalu.

BE PREPARED TO STOP – Buďte připraveni zastavit.

END ROAD WORK – Končí zóna prací na silnici.

RAMP CLOSED – Nájezd (například na dálnici) uzavřen.

NO SHOULDER – Silnice bez krajnice.

CARPOOLS – Jedná se o pruh na víceproudové silnici, který je určen pouze pro vozidla, v nichž sedí alespoň 2 lidé. Je označován kosočtvercem.

CARPOOLS ONLY – 2 OR MORE PERSONS PER VEHICLE – Jedná se o pruh na víceproudové silnici, který je určen pouze pro vozidla, v nichž sedí alespoň 2 lidé.

CARPOOL LANE AHEAD – Dále začíná pruh pro vozidla s alespoň 2 lidmi v autě.

HOV 2 + ONLY – Jedná se o pruh na víceproudové silnici, který je určen pouze pro vozidla, v nichž sedí alespoň 2 lidé.

LEFT LANE CARPOOLS ONLY – Levý pruh je pouze pro vozidla, v nichž sedí alespoň 2 lidé.

SLOWER TRAFFIC KEEP RIGHT – Pomalejší vozidla se mají držet vpravo.

SLOWER TRAFFIC USE TURNOUTS – Pomalejší vozidla mají použít dodatečný dočasný pruh „odpočívadlo“ k puštění rychlejších vozidel před sebe.

SLOW TRAFFIC MUST USE TURNOUTS – Pomalejší vozidla musí použít dodatečný dočasný pruh „odpočívadlo“ k puštění rychlejších vozidel před sebe.

SLOW VEHICLES MUST TURN OUT – Pomalejší vozidla musí použít dodatečný dočasný pruh „odpočívadlo“ k puštění rychlejších vozidel před sebe.

SLOWER TRAFFIC USE PULLOUTS – Pomalejší vozidla mají použít dodatečný dočasný pruh „odpočívadlo“ k puštění rychlejších vozidel před sebe.

CROSS TRAFFIC AHEAD – Křižovatka s jinou silnicí před vámi, kde musíte dát přednost ostatním směrům.

EXHIBIT AHEAD – Dále se nachází odpočívadlo s vyhlídkou.

ACCESS / VISTA POINT / OVERLOOK / VIEW – Různá označení vyhlídky.

SOFT SHOULDER – Nezpevněná krajnice.

EMERGENCY PARKING ONLY – Parkování je povoleno pouze v nouzových situacích.

PARK OFF PAVEMENT – Parkuj mimo vozovku.

TURN ON HEADLIGHTS – Zapni si světla.

CHECK LIGHTS – Zapni si světla, doslovně zkontroluj si světla.

CHECK HEADLIGHTS – Zapni si světla, doslovně zkontroluj si světla.

TUNNELS – Tunely.

TUNNEL – Tunel.

SPEEDING KILLS BEARS – Rychlá jízda zabíjí medvědy.

DIP – Setkali jsme se s tím ve 2 případech – 1) prohlubeň na silnici, 2) Silnice vedoucí prudce do doliny a prudce zpátky nahoru.

BUMPS – Retardery nebo jinak vyvýšená silnice.

ROUGH ROAD – Špatná (děravá) silnice.

ROCK SLIDE AREA – Zóna s padajícím kamením.

GUSTY WIND AREA – Zóna s nárazovými větry.

BREAK CHECK AREA – Zóna, kde si můžete vyzkoušet své brzdy. Typicky se jedná o dodatečný pruh před prudkým klesáním.

DOWN GRADE – Nebezpečné klesání.

XY % GRADE XY MILES – XY% klesání následujících XY mil.

NARROW BRIDGE – Úzký most.

NARROW ROAD nebo ROAD NARROWS – Úzká silnice nebo zužující se silnice.

TURNOUT – Točna či místo k otočení, ale také místo, kde pomalejší vozidla před sebe pouští rychlejší.

ROAD NOT MAINTENED – Silnice se neudržuje.

$1000 FINE FOR LITTERING – Pokuta 1000 dolarů za znečišťování (odpadky).

TRUCKS LANE – Pruh pro nákladní auta.

SLOW TRUCKS – Pomalá nákladní auta.

RUNAWAY TRUCK RAMP – Úniková cesta pro nákladní auta. Typicky pod prudkým klesáním, pokud by autu selhaly brzdy.

FALLING ROCK – Padající kamení.

RUMBLE STRIPS – Pruhy na cestě, které vydávají hluk od kol.

WATCH FOR ICY CURVES – Pozor na zledovatělé zatáčky.

WATCH FOR ROCKS – Pozor na kamení.

ICY – Pozor náledí.

HILL BLOCKS VIEW – Kopce blokují výhled.

LOOSE GRAVEL – Ztráta přilnavosti silnice. Například kvůli kamení, písku apod.

DRIFTING SAND – Přemisťující se písek (kvůli větru typicky).

LEFT TURN YIELD ON GREEN – Při odbočování vlevo musíte dát přednost protijedoucím vozidlům.

LOW WATER XING – Křižujete nízkou vodu.

TRAFFIC FINES DOUBLED IN CONSTRUCTION ZONE – Dvojnásobně vysoké pokuty v zóně práce na silnici.

SHARE THE ROAD – Sdílíš silnici typicky s cyklisty.

REPORT DRUNK DRIVER – Oznam opilé řidiče.

Dodatkové značky

TRUCKS WITH 3 AXLES OR MORE XY – Dodatková tabulka říkající, že daná značka platí pro nákladní vozy s alespoň 3 nápravami.

AUTOS WITH TRAILERS – Auta s přívěsy.

VEHICLE LENGTH LIMIT XY FT – Vozidla s maximální délkou XY stop.

CLEARANCE AT CURB – Neparkovat v místech, kde není patník. Jinak řečeno neparkovat tam, kde jsou vjezdy.

RADAR ENFORCED – Hlídáno radarem.

WHEN WET OR ICY – V případě mokra nebo ledu.

BUSES ONLY – Pouze pro autobusy.

ALL VEHICLES WHEN TOWING YX MAXIMUM – Omezení rychlosti pro vozidla s přívěsem/návěsem.